ENJOY YOUR LIFEPODRÓŻE ZE SMAKIEM

Perełki Podkarpacia cz. 1 : Pruchnik – Bolestraszyce – Przemyśl – Krasiczyn

***

Mam trzy największe “obsesje” – jedzenie i wszystko co z tym związane (gotowanie, fotografia kulinarna), podróże i … stare domy. Jeszcze nie pojadę w jedno miejsce, a już obmyślam plan kolejnego wyjazdu. Tym razem nie szukałam daleko, bo okazuje się, że w mojej najbliższej okolicy jest wiele pięknych miejsc, do których warto zajrzeć choć na chwilę. Mając jeden wolny dzień w trakcie weekendu wyruszyliśmy w poszukiwaniu prawdziwych perełek Podkarpacia.

Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy była mała wieś Pruchnik. Nie była ona głównym celem naszej podróży, jednak to urokliwe miejsce warto odwiedzić “po drodze”. Pruchnik słynie z ryneczku otoczonego starymi, drewnianymi domkami. Nacieszyliśmy oczy malowniczym widokiem i ruszyliśmy dalej do Bolestraszyc.

Arboretum w Bolestraszycach to znane miejsce na Podkarpaciu. To swego rodzaju ogród, w którym uprawiane są rośliny w celach naukowych i hodowlanych. Można tu zobaczyć wiele rodzimych, jak i zagranicznych gatunków drzew czy krzewów oraz okazy rzadkie i zagrożone. Wśród bujnej roślinności pojawia się zarówno bazylia, jak i figowe drzewa, w sumie ponad 4 tysiące rodzajów roślin. Arboretum nawiązuje do starych tradycji małopolskich ogrodów a z historycznych miejsc podziwiać możemy park i dwór, w którym w połowie XIX w. mieszkał i tworzył znakomity malarz Piotr Michałowski. Jeśli ktoś lubi spacery, a przebywanie wśród pięknej przyrody pomaga mu naładować akumulatory to śmiało polecam to miejsce. Mnie szczególnie urzekła część wiejska, ze starym domkiem, drewnianym płotkiem i mnóstwem kwiatów.

BOLESTRASZYCE

BOLESTRASZYCE1

BOLESTRASZYCE2

BOLESTRASZYCE4

BOLESTRASZYCE3

WP_20160806_12_53_37_Pro

Dalszym etapem naszej wyprawy był Przemyśl. Po długim spacerze udaliśmy się na kawę, do (zdaje się słynnej) kawiarni, mocno obleganej przez turystów, jak i miejscowych. Podążając ze węchem trafiliśmy także do małej wypiekarni placków, chlebów i różnorakich ciasteczek mieszczącej się w centrum miasta. Jej wyjątkowość polega na specyficznym wystroju i przygotowywaniu na bieżąco wypieków na piecu kaflowym. Co warto jeszcze zobaczyć w Przemyślu? Na pewno rynek pełen kościołów i cerkwi a także słynną twierdzę Przemyśl – zespół obiektów obronnych. Ze względu na ograniczony czasu nam udało się zobaczyć jedną z fortyfikacji obok Kopca Tatarskiego, z którego rozpościera się piękny widok na panoramę miasta. Tutaj również koniecznie trzeba skorzystać z atrakcji jaką są zjazdy na saneczkach !

PRZEMYŚL

WP_20160806_15_17_17_Pro

WP_20160806_15_25_51_Pro

WP_20160806_15_47_21_Pro

Przedostatnim punktem zwiedzania Podkarpacia był zamek w Krasiczynie, czyli jeden z najpiękniejszych pomników polskiego renesansu. Muszę jednak przyznać, że oglądaliśmy go w ekspresowym tempie, bo dzień powoli się kończył a na nas czekał punkt kulminacyjny wycieczki – cudowny skansen w Sanoku! To miejsce, które mnie zachwyciło, w którym 2 godziny minęły jak 5 minut, ale o tym więcej w kolejnym wpisie, gdyż bez wątpienia skansen zasługuje na  swoją osobną historię …

KRASICZYN

KRASICZYN1

Czy warto jechać na jeden dzień? Jak najbardziej ! Nasza podróż zaczęła się o 8, a skończyła o 22 – tyle czasu wystarczy by spokojnie objechać kilka miejscowości i zobaczyć najciekawsze atrakcje. Jeśli jednak planujemy dokładnie zwiedzanie zamków czy skansenu z przewodnikiem, jeden dzień to zdecydowanie za mało. Warto wtedy pomyśleć o noclegu.