BezglutenoweDania główneWegetariańskie

Lasagne z cukinii

LASAGNE Z CUKINII1

 

***

Na diecie redukcyjnej dbam o to, by było zdrowo, ale także dużo na talerzu. Nie lubię chodzić głodna i nie chce wprowadzać wielkich wyrzeczeń jednak ograniczam ilość węglowodanów. Ostatnimi czasy muszę się trochę nakombinować w kuchni, ale zdecydowanie wychodzi mi to na dobre. Przetestowałam już “makaron” z cukinii, teraz nadszedł czas na lasagne. Jest sycące, dużo mniej kaloryczne od tradycyjnego a ja czuję, że taki sposób żywienia bardzo pozytywnie wpływa na moje samopoczucie. Warzywa rządzą !

LASAGNE Z CUKINII

Składniki:

(4 porcje)

 cukinia średnia

mięso mielone z indyka ok. 280 g

twaróg półtłusty (kostka)

puszka pomidorów krojonych

łyżka oleju

przyprawy (sól, pieprz, oregano, czosnek, bazylia, chili)

LASAGNE Z CUKINII2

Wykonanie:

  1. Mięso podsmażamy na oleju i doprawiamy. Dodajemy do niego pomidory i dusimy na wolnym ogniu aż sos zgęstnieje.
  2. Cukinię myjemy i obieraczką do warzyw obieramy ją na cienkie paski.
  3. W naczyniu żaroodpornym układamy warstwowo: cukinia – mięso – pokruszony ser – cukinia.
  4. Całość zapiekamy około 30-40 minut w 180 stopniach.

Wartość odżywcza:

(1 porcji)

300 kcal

białko 3o g

węglowodany 13 g

tłuszcze 14 g

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *